POPULAR2Programul Popular Culture Academic Extravaganza pornește de la ideea că produsele popular culture (producțiile cinematografice, serialele de televiziune, popular music etc.) au inundat, prin intermediul mass media, viețile tinerilor contemporani, transformându-i temporar în locuitori ai unor lumi cvasi-ficționale, alternative celei pe care o experimentează direct. Nu de puține ori, privitorii și ascultătorii fascinați de intrigile captivante pe care le țes povestitorii din era digitală sunt în pericol să interpreteze și experiențele cotidiene într-o cheie magică, primind cu ușurință elemente de ficțiune alături de datele factuale, într-o îmbinare inedită dar nu în mod obligatoriu fastă. Acest lucru face necesară inițierea unor discuții cu privire la împletirea dintre produsele culturale și semnificațiile pe care ele le vehiculează și împrumutul acestora de către receptori în contexte diferite de cel artistic și/ sau de relaxare în timpul liber.

În același context, programul are în vedere utilizarea unor referiri la producții popular culture ca studii de caz pentru explicarea unor concepte teoretice, furnizând astfel participanților o serie de instrumente sau de chei de acces în vederea înțelegerii acestora și a fenomenului popular culture la un nivel mai profund. Tematica acestei serii de întâlniri, la care vor participa personalități din mediul academic, din lumea artelor și din sfera consultanței politice și de business, este aceea a evidențierii rolului și a influenței produselor popular culture în societatea media, mai ales asupra publicului tânăr și educat.

 

 

Programul a debutat pe 25 mai 2015 cu o masă rotundă care a analizat tehnicile de negociere avansate folosite de către personajul Joker în producţia hollywoodiană: Batman. The Dark Knight.